diabetologia-szakrendeles

Diabetológia

Kedd:   08:00 – 16:00

cukorbetegség PraxisPont

Az időben történő felismerés és a pontos diagnózis felállítása kulcsfontosságú

A nem jól kezelt cukorbetegség hosszú távon a kisereket és a nagyereket egyaránt károsítja. Cukorbetegségben 15% – ban alakul ki talpi fekély, évente 6-8000 amputációra kerül sor az un. „diabeteses láb szindróma” miatt. A PraxisPontban lehetőség van a cukorbetegség időben történő felismerésére, a pontos diagnózis felállítására, a korszerű, pácienssel, dietetikussal együttműködésben kialakított diéta kialakítására, a korszerű gyógyszeres terápia, inzulinterápia megkezdésére, valamint a gondozásra. Diabetológus kollégának nagy hangsúlyt fektet páciensei megfelelő edukálására, hisz a közös gondolkodásban, a személyre szabott terápiában, lelkiismeretesen, nagy alapossággal végzi feladatát. Magánrendelőnkben lehetőség van a cukorbetegség szövődményeinek kivizsgálására is, a teljesség igénye nélkül dietetikus, kardiológus, neurológus, radiológus, trombózis szakember, érsebész szakorvos, ortopédus kollégák, labordiagnosztika  állnak rendelkezésre. Fontos, hogy a társbetegségeket, az esetleges következményes betegségeket is időben felfedezzük és kezelni tudjuk. Várjuk jelentkezését székesfehérvári magánrendelőnkben, hogy segíthessünk!

cukorbetegség-diabétesz

Néhány szóban a cukorbetegségről:

Korunk járványa a 2. típusú cukorbetegség. Mintegy félmilliárd embert érint világszerte, a Föld felnőtt lakosságának 10,5%-át. Hazánkban az ismert 2-es típusú diabetes előfordulása az utóbbi időben stagnál, ami a korábbi évek folyamatosan növekvő tendenciáját is figyelembe véve mindenképpen örvendetes. Ennek hátterében az új esetek számának csökkenése áll. A legutóbbi hazai adatok alapján 727 000 ismert és feltételezhetően ugyanennyi nem ismert cukorbeteggel számolva 1.5 millió embert érint ez a kórkép. Ezen esetek döntő többsége 2. típusú cukorbeteg,

Dr. Balsay Miklós

belgyógyász, diabetológus, angiológus

Dr. Reiber István

belgyógyász, lipidológus,
obezitológus címzetes egyetemi docens

dietetika-szakrendelés

Mi történik az első vizsgálat során?

A beteg hozott leleteinek és panaszainak, étrendi és életmódbeli szokásainak, szedett
gyógyszereinek felvételét követően fizikális vizsgálat történik, melynek részét képezi a láb érszűkület és idegbántalom (neuropátia) szűrése is. Az anyagcsere állapot, a szövődmények és a fennálló egyéb kórképek összegzését követőn a beteggel ismertetem a kezelési lehetőségeket, majd közös döntést hozunk az életmódi és gyógyszeres terápiáról, az elérendő célokról. Tapasztalatom szerint a közösen meghozott döntés javítja a beteg együttműködését és így a kezelés sikerességét. A megfelelő vércukorérték elérése mellett a szív,- érrendszeri szövődmények kialakulásának vagy romlásának megelőzését és a túlsúly csökkentését kiemelten fontosnak tartom a kezelés megválasztásakor.

dietetika-szakrendelés

Mi történik a kontrollokon ?

A cukorbeteg gondozás célja a megfelelő vércukor tartomány elérése és a jó életminőség biztosítása a szövődmények elkerülésével. A kontroll viziteken kiértékeljük a közös kezelési terv célkitűzéseinek megvalósulását, felderítjük és megoldást keresünk az esetleges sikertelenség okára. Időszakosan feltérképezzük a szövődményeket és idejében kezelést indítunk, szükség esetén kikérjük más szakmák véleményét: kardiológus, érsebész, szemész, ortopédus. A gondozás során célunk a beteg önmenedzselésének elősegítése, ezt szisztematikus betegoktatással igyekszünk elérni.

Értékeink

Hiszünk egy magas színvonalú, a gyógyítás szellemiségét őrző, emberközpontú, magán egészségügyi ellátórendszer megvalósításában. Szívügyünknek tekintjük a gyógyítást, egy hosszú távon működőképes rendszer kiépítését, aminek része a jövő orvos generációjának mentorálása, egyfajta műhelyként alapítottuk meg a PraxisPontot.