Reumatológia

Telefonos elérhetőség: +36 30 907 5235

E-mail cím: info@praxispont.hu

weboldal elérhetősége: http://www.praxispont.hu

Cím: Székesfehérvár, Dr. Koch László utca 13.

Mikor forduljunk reumatológushoz?

Évek óta tapasztalom betegeim körében, hogy nehéz eldönteni egy adott mozgásszervi problémával hova illetve milyen szakorvoshoz forduljanak. Ebben szeretnék segítséget nyújtani.
A reumatológus és az orthopédus is a mozgásszervi betegségekkel foglalkozik.
Vannak határterületi kórképek, így előfordul, hogy a megfelelő alapvizsgálatok után az ortopéd szakorvos a reumatológiára, vagy a reumatológus az ortopédiára irányítja tovább végleges ellátásra a pácienst.
A reumatológus olyan jellegű ízületi, mozgásszervi kopásokat, meszesedéseket gyógyít, melyeknél műtéti kezelés nem jön szóba.

Hol és mit tapasztalunk?

A test bármely részén jelentkezhet csont-, izom-, vagy ízületi fájdalom.
A mozgásszervi panaszok első tünete a fájdalom, majd a következményes mozgáskorlátozottság, mely hosszabb távon deformitások kialakulásához vezethet.
A fájdalom az első tünet, mely miatt a betegek orvoshoz fordulnak.
A fájdalom lehet állandó vagy időlegesen, főleg fizikai megterhelés után megjelenő. Amennyiben a fájdalom több hete fennáll vagy az intenzitása fokozódik, esetleg zavarja a pihenést, munkát, mindennapi tevékenységet mindenképpen forduljon reumatológushoz.
A fájdalom mellett sokszor nagyon hamar megjelenő tünet a mozgáskorlátozottság. Ehhez az ízfelszínek kopása, az ízületek duzzanata, a környező szalagok zsugorodása és az izmok erejének csökkenése is hozzájárul.
A következményes mozgáskorlátozottság hosszabb távon deformitások kialakulásához is vezethet.
Csontritkulás gyanúja, következménye vagy a megelőzés szempontjából elengedhetetlen szűrővizsgálathoz is a reumatológus szakorvos nyújt segítséget.

Tehát ha Önnek a következő panaszai vagy tünetei vannak:

– nyaki, háti és ágyéki gerincet érintő fájdalom, mozgáskorlátozottság
– kopásos eredetű ízületi panasz, mely főleg terhelésre jelentkezik, indítási nehézséget mozgáskorlátozottságot okoz
– duzzadt, nyomásérzékeny, meleg, fájdalmas ízületi panasz, melyet gyakran kísérhet láz, fogyás, bőrelváltozás, bélgyulladás, szemészeti elváltozás
– egyéb meghatározhatatlan ízületi fájdalmak a váll, könyök, csukló, csípő, térd, boka területén
– inak, izmok húzódásából, megeröltetéséből adódó fájdalma
– végtagokba érzett zsibbadás, görcsös fájdalom
– illetve ha „minden fáj”

Vagy ismert, diagnosztizált betegsége reumatológiai rendszeres gondozást ígényel:

– gyulladásos eredetű mozgásszervi betegségek: ( rheumatoid arthritis ,spondylitis ankylopoetica,
arthritis psoriatica)
-köszvény
-csontritkulás
– valamilyen arthrosis, kopásos eredetű ízületi panasz ( arthrosis :porcok károsodása miatt kialakuló ízületi degeneráció)
– ismert pockorongsérv

Forduljon a PraxisPonthoz!!!!

Mit tehet a reumatológus?

A reumatológus szakorvos feladata a páciens számára legmegfelelőbb és leghatékonyabb terápiás javaslat felállítása, amelynek segítségével elérhetővé válhat a hosszútávra szóló gyógyulás.
Részletes anamnesis és panaszok áttekintése után teljeskörű fizikális vizsgálat során állítjuk fel a diagnozist, melyet labordiagnosztikai és képalkotó vizsgálatok pontosítanak szükség esetén.
Terápiás terv felállításában mérlegeljük a betegség súlyosságát, a fájdalom erősségét és a beteg mozgáskorlátozottságát. A gyógyszeres terápia és konzervatív kezelési lehetőségek mellett fontos az izomerő és az ízület mozgásfunkciójának megtartása érdekében életmódi tanácsokkal is ellátni a beteget.

Rendelési idő: kedd 10.00-12.00 között

Jelentkezés szakrendelésre:

Telefonos elérhetőség: +36 30 907 5235

E-mail cím: info@praxispont.hu

weboldal elérhetősége: http://www.praxispont.hu

Cím: Székesfehérvár, Dr. Koch László utca 13.