labor vérvétel PraxisPont

Hisztamin intolerancia

Tel.:  +36 30 907 5235
E-mail: info@praxispont.hu
Cím: Székesfehérvár, Bregyó köz 5.

A hisztamin a szervezetünkben termelődő szöveti hormon, amely elsősorban neurotranszmitterként (idegi átvivő anyag) működik. Ezen kívül igen fontos szerepet tölt be az allergiás reakciók létrejöttében és az immunfunkciókban is, vagyis az idegen anyagokkal szembeni védelemben. Bár az emberi szervezet is képes előállítani, étellel és itallal is sok jut be a szervezetünkbe. Hisztamin intolerancia alatt az élelmiszerrel bejutó hisztaminra való túlérzékenységet értjük.

Ez az állapot több úton is kialakulhat:

beteg a bélnyálkahártya és az elfogyasztott ételekben található hisztaminból túl sokat enged a vérbe jutni felborult a normál baktériumflóra és olyanok kerültek túlsúlyba, melyek hisztamint is nagy mennyiségben termelnek
nem termelődik elég hisztamin lebontó enzim (DAO)
olyan anyagok bejutása, melyek blokkolják a hisztaminlebontást
túlzott mennyiségű a hisztamindús ételek bevitele a lebontási kapacitáshoz képest.
Nem sokkal az étel, ital vagy gyógyszer elfogyasztása után a következő reakciók jelenhetnek meg:

bőrpír, kivörösödés, csalánkiütés, (nedvező) ekcéma, viszketés
fejfájás, migrén, szédülés, hőhullámok, kimelegedés
orrdugulás és orrfolyás, légzési nehézség, asztma, torokviszketés- és fájás
puffadás, hasmenés, székrekedés, émelygés, hányás, hasfájás, szúró/görcsös hasi fájdalmak
vérnyomáskiugrás, szapora szívverés, szívritmuszavar
menstruációs panaszok, hólyaggyulladás, húgycső-gyulladás és a genitáliák nyálkahártyájának erős érzékenysége
ödémaképződés, ízületi fájdalmak
kimerültség, fáradtság, alvászavarok

Laboratóriumi vizsgálattal a hisztamint lebontó enzim (DAO) aktivitását mérjük. A vizsgálat elkészülési ideje: 15 munkanap.

Árak >>